Rechtsaußen – Patriotismus und #Nipsters : deutscher Nazi-Rap – HipHop & Rap

Neo-Nazis_Are_Embracing_the_Hi2016-08-20_11-10-47.jpgNipster – Nipster is a slang term used in Germany to refer to young neo-Nazis who embrace aspects of hipster culture. Historically, German neo-Nazis have promoted an ultra-masculine and extreme right-wing image, preferring short hair, violent imagery and combat gear — in keeping with the white power skinhead or casual subcultures — while rejecting most modern pop culture. Recently this has begun to change, with young “nipsters” embracing causes such as animal rights and environmentalism alongside historically far right positions, including anti-immigration views. Nipsters, rather than rejecting modern pop culture, seek instead to hijack it to promote neo-Nazi ideals.[1] This has also been seen in the New Right and National Anarchism movements.

Rolling Stone magazine profiled Patrick Schroeder, one of the founders of the nipster movement, who said he desires to “give the German National Socialist movement a friendlier, hipper face”. Schroeder says that neo-Nazis who can “live within the mainstream”, such as nipsters, are “the future of the movement”.[1] Social networking websites like Tumblr frequently host nipster content, and at least one vegan neo-Nazi cooking show, called Balaclava Küche, exists.[2] A video showing a young neo-Nazi dancing to the Harlem Shake gained over 17,000 views on YouTube between 2013 and 2014.[1] There are neo-Nazi hip-hop and reggae bands.

This meaning of the term nipster has since spread outside Germany; in the United States, it is occasionally used to refer to members of the alt-right. [3]


Rechtsaußen – Patriotismus und deutscher Nazi-Rap | JUICE MAGAZIN – HipHop & Rap – Ja, es gibt rappende Nazis. Und ja, das ist komplett widersinnig, wenn man bedenkt, wo Rap seine Ursprünge hat – ganz zu schweigen von Grundwerten der HipHop-Kultur, in der es immer um tolerantes Miteinander und friedfertige Konfliktlösung geht. Die Ausdrucksform Rap ist aber nicht gefeit davor, mit Ideen aufgeladen zu werden, die diesen Idealen widersprechen, und die Übergänge sind fließend. Man kann rappend sein Viertel und seine Stadt repräsentieren, aber eben auch seine Nation und sein Blut. In der rechten Szene ist Rap zwar ein kontroverses Thema, findet als noch recht neues Mittel zum Zweck aber durchaus Akzeptanz, wenn er dazu dient, neue Zielgruppen anzusprechen. — Yes, there are rapping Nazis. And yes, that’s completely absurd, considering where rap has its origins – not to mention basic values of the hip-hop culture in which it is always about tolerant cooperation and peaceful conflict resolution. However, the expression of rap is not immune from being charged with ideas that contradict these ideals, and the transitions are fluid. One can rapping his neighborhood and his city represent, but also his nation and his blood. In the right scene Rap is indeed a controversial issue, as will still fairly new means to an end but quite acceptance if it serves to attract new audiences.



Nazi-HipHop: Gangsta unter brauner Flagge – taz.de – Wie kommt es, dass dem Nazi-Rapper Bock auf den Leim gegangen wird? Liegt es an den Pseudo-Gangsta-Zeilen in seinem Song „Blutlinie“, in denen er seinen Zuhörern verspricht, wenn es mit dem Rappen nicht klappe, „gibt’s Hartz IV bis zur Rente / Dann darf ich Koks verkaufen, bis ich 60 bin / Und lerne nach deiner Frau deine Tochter kennen / Denn sie will einen Mann mit Geld und Verstand und keine Missgeburt aus dem Morgenland“?

Wind in die Nazi-HipHop-Szene brachte vor allem der Lagerwechsel des Gütersloher Rappers Makss Damage 2010. Der 23-Jährige machte vorher mit Liedern wie „Lenin“ oder „Kommunisten-Power“ in der linken Szene auf sich aufmerksam. Urplötzlich bekannte sich Makss Damage jedoch öffentlich zur rechtsradikalen Szene und untermauerte seine Einstellung mit rassistischen Behauptungen wie der, dass Migrantenfamilien mehr Geld als Deutsche hätten. „Sie fahren mit dicken 3er BMWs durch die Gegend, tragen Schmuck, von dem die meisten von uns nur träumen können.“ — How is it that the Nazi rapper Bock is fallen into the trap? Is it due to the pseudo-gangsta-line in his song “bloodline”, in which he promises his audience, if it does not flap rapping, “there’s Hartz IV until retirement / Then I can sell coke until I’m 60 / and learn by your wife your daughter know / Because they want a man with money and mind and not freak from the East “?

Wind in the Nazi hip-hop scene brought especially the stock exchange of the Gütersloh Rappers Makss Damage, 2010. The 23-year-old made previously with songs like “Lenin” or “communist power” in the left scene attention. However, All of a sudden Makss Damage known publicly right scene and underscored its setting with racist statements such as that immigrant families have more money than German. “You go with thick 3 BMWs through the area, wear jewelry, most of us can only dream of the.”


Nazi-HipHop: Gangsta unter brauner Flagge – taz.de – Wie kommt es, dass dem Nazi-Rapper Bock auf den Leim gegangen wird? Liegt es an den Pseudo-Gangsta-Zeilen in seinem Song „Blutlinie“, in denen er seinen Zuhörern verspricht, wenn es mit dem Rappen nicht klappe, „gibt’s Hartz IV bis zur Rente / Dann darf ich Koks verkaufen, bis ich 60 bin / Und lerne nach deiner Frau deine Tochter kennen / Denn sie will einen Mann mit Geld und Verstand und keine Missgeburt aus dem Morgenland“?

Wind in die Nazi-HipHop-Szene brachte vor allem der Lagerwechsel des Gütersloher Rappers Makss Damage 2010. Der 23-Jährige machte vorher mit Liedern wie „Lenin“ oder „Kommunisten-Power“ in der linken Szene auf sich aufmerksam. Urplötzlich bekannte sich Makss Damage jedoch öffentlich zur rechtsradikalen Szene und untermauerte seine Einstellung mit rassistischen Behauptungen wie der, dass Migrantenfamilien mehr Geld als Deutsche hätten. „Sie fahren mit dicken 3er BMWs durch die Gegend, tragen Schmuck, von dem die meisten von uns nur träumen können.“ — How is it that the Nazi rapper Bock is fallen into the trap? Is it due to the pseudo-gangsta-line in his song “bloodline”, in which he promises his audience, if it does not flap rapping, “there’s Hartz IV until retirement / Then I can sell coke until I’m 60 / and learn by your wife your daughter know / Because they want a man with money and mind and not freak from the East “?

Wind in the Nazi hip-hop scene brought especially the stock exchange of the Gütersloh Rappers Makss Damage, 2010. The 23-year-old made previously with songs like “Lenin” or “communist power” in the left scene attention. However, All of a sudden Makss Damage known publicly right scene and underscored its setting with racist statements such as that immigrant families have more money than German. “You go with thick 3 BMWs through the area, wear jewelry, most of us can only dream of the.”

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